بازماندگان می گویند که بانک های کانادایی باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از نقل و انتقالات سوء استفاده کنند


اخطار: این داستان حاوی جزئیاتی از سوء استفاده است و ممکن است بر کسانی تأثیر بگذارد که خشونت شریک صمیمی را تجربه کرده‌اند یا فردی را می‌شناسند.

اما پارسونز پس از اینکه دوست پسر سابقش را با پیام های متنی ناخواسته بمباران کرد، از تلفن و همه برنامه های رسانه های اجتماعی او را مسدود کرد.

دانشجوی پرستاری اتاوا گفت: «این پیام‌ها بسیار توهین‌آمیز بود. “آنها بدجنس بودند. آنها سعی کردند من را پایین بیاورند و مسخره کنند، می دانید، به من می گفتند که چقدر بد هستم.”

او حتی از شماره تلفن های جعلی برای شکستن دیواری که او می خواست برای خودش بسازد استفاده کرد. این زمانی بود که او شروع به دریافت ایمیل هایی از او با پیام های زننده کرد.

او گفت: “اولین 1 دلار بود و بعد فکر می کنم بقیه زیر 5 دلار بودند.” “من خیلی شوکه شده بودم. من خیلی تعجب کردم که او انتقال الکترونیکی را ارسال کرد.

پارسونز می‌گوید که از گزارش حواله‌های بانکی به بانک یا پلیس خیلی خجالت می‌کشید و خجالت می‌کشید.

زنی با موهای بلوند بلند پشت میز ناهار خوری نشسته و گوشی هوشمندی در دست دارد، در حالی که زنی با موهای بلند تیره و عینک کنار او نشسته است.
اما پارسونز پیام های قدیمی تلفن خود را که از کارمن، دوست دختر سابق مادرش دریافت کرده بود، مرور می کند. پس از اینکه یک دانشجوی پرستاری در اتاوا، سابق خود را در تمام پلتفرم‌ها مسدود کرد، او می‌گوید که او شروع به تماس با او با پیام‌های توهین‌آمیز متصل به حواله‌های سیمی کرده است. (Marc Robichaud/CBC)

او گفت: «احساس نمی‌کنم که آنها مرا به اندازه کافی جدی بگیرند. پلیس احتمالاً می‌گوید: «اوه، این شماره پرونده شماست.» چند سال دیگر می بینمت.”

اما وقتی او و مادرش کارمن شنیدند که چگونه فر زنی از Sioux Sainte-Marie، ON رگباری از ایمیل های توهین آمیز و تهدیدآمیز دریافت کرد. قبل از اینکه سابقش او را در اکتبر بکشد، آنها تصمیم گرفتند درباره آن صحبت کنند.

کارمن گفت: “مردم باید بدانند که این اتفاق می افتد و شاید بتوانیم کاری در مورد آن انجام دهیم.”

بازماندگان خشونت شریک جنسی (IPV) می گویند که بانک های کانادایی باید اقدامات بیشتری را انجام دهند و از طریق پلتفرم های خود از قربانیان خشونت محافظت کنند، همانطور که برخی از کشورها انجام می دهند.

انجمن بانکداران کانادا می گوید که اعضای آن سیاست هایی برای محافظت از مشتریان دارند و گفت که همیشه به دنبال راه هایی برای مبارزه با سوء استفاده هستند، اما جزئیاتی را فاش نکرد.

برخی از بازماندگان IPV می گویند که وقتی پیام های توهین آمیز مانند این منتشر می شود، بانک ها به اندازه کافی کار نمی کنند.

استرالیا با نمونه پیشتاز است

این مشکلی است که صنعت بانکداری استرالیا تصمیم گرفته است بلافاصله پس از پرونده خشونت خانگی تکان دهنده و پرمخاطب در سال 2014 که مربوط به قتل یک پسر 11 ساله توسط پدرش، مردی با سابقه طولانی رفتارهای توهین آمیز بود، مقابله کند. .

ما فقط آن را دیدیم و گفتیم: «نمی‌توانیم به آن نگاه کنیم.» کاترین فیتزپاتریک، رئیس سابق بانک در بزرگترین بانک کشور و مشاور امنیت مالی، گفت: ما باید تغییری ایجاد کنیم.

تصمیمی که در استرالیا گرفتیم این بود که این بانک نمی تواند تنها یک بانک باشد که به این سمت تغییر کند. این باید همه باشد.”

گروه داده فیتزپاتریک بانک مشترک المنافع 11 میلیون تراکنش را در طی سه ماه تجزیه و تحلیل کرد و بیش از 8000 مشتری را پیدا کرد که آنچه را که “پیام های توهین آمیز” توصیف می کند از طریق حساب های بانکی خود دریافت کردند.

من یکی را خواندم که مجموعه ای از 900 پیام بود که یکی یکی ارسال می شد و می گفت: “می خواهم تو را بکشم.” فیتزپاتریک گفت من می خواهم همه آنها را بکشم.

xxx
کاترین فیتزپاتریک، مدیر اجرایی سابق Commonwealth Bank، بزرگترین موسسه مالی استرالیا، به آغاز بسیاری از تغییرات ایجاد شده در صنعت برای جلوگیری بهتر از سوء استفاده در سیستم عامل های بانکی کمک کرد. (کاترین فیتزپاتریک)

بانک‌های استرالیا از آن زمان تعدادی از اقدامات را برای جلوگیری از سوء استفاده مهاجمان از پلتفرم‌های بانکی اجرا کرده‌اند، از جمله معرفی نرم‌افزار هوش مصنوعی که پیام‌های حاوی توهین و ابزارهای خودگزارش درون‌برنامه‌ای را برای بازماندگان مسدود می‌کند تا پیام‌های توهین‌آمیز را به محض اینکه به بانک‌ها علامت‌گذاری کنند. به نظر می رسد. بدست آورد

به طور خاص دو بانک برای مشتریانی که رفتارهای توهین آمیز دارند، نامه های هشدار ارسال کرده اند. فیتزپاتریک گفت در 90 درصد از این موارد، سوء استفاده از طریق پلتفرم های بانکی متوقف شده است.

14 بانک استرالیایی نیز بندهای سوء استفاده مالی را در شرایط و ضوابط خود لحاظ می کنند که به وضوح بیان می کند که اگر مشتری از پلتفرم آنها سوء استفاده کند، ممکن است منجر به بسته شدن یا تعلیق حساب شود.

بسیاری از بانک های استرالیا نیز تاسیس شده اند صفحات منبع با پهن ابزار و نکات برای افرادی که اشکال مختلف خشونت مالی مرتبط با IPV را تجربه می کنند، از جمله خدمات مشاوره.

فیتزپاتریک با اشاره به اینکه ایجاد ابزارهای امنیتی بر عهده صنعت است، گفت: «آنچه واقعاً موذیانه در مورد این شکل از سوء استفاده از فناوری است این است که اغلب آخرین راه حل است.

«کاربر نباید مسئول امنیت خود باشد. بنابراین باید اقداماتی را برای طراحی پلتفرم خود با در نظر گرفتن امنیت انجام دهید.”

فیتزپاتریک گفت که اقدامات اتخاذ شده در استرالیا بیش از یک میلیون پیام توهین آمیز را در زمان واقعی از سال 2020 مسدود کرده است.

کاربر مسئولیتی در قبال امنیت خود ندارد. بنابراین، باید اقداماتی را برای طراحی پلتفرم خود با در نظر گرفتن امنیت انجام دهید.– کاترین فیتزپاتریک، رئیس سابق یک بانک استرالیایی

او تجربیات و راه حل های بخش بانکداری استرالیا را با فدراسیون بین المللی بانکداری در جلسه ای در 27 اکتبر 2022 به اشتراک گذاشت، جایی که او نرم افزار بانک مشترک المنافع را نیز ارائه کرد. این نرم افزار که کلمات توهین آمیز را فیلتر می کند، اکنون به صورت رایگان در بانک های سراسر جهان توزیع می شود.

او گفت: «من فکر می‌کنم هر بانک در سراسر جهان باید قفل‌هایی را اعمال کند و مطمئناً الگوها و سوء استفاده‌ها را در حساب‌های بانکی شناسایی کند. ما این فناوری را داریم و اکنون به صورت رایگان در دسترس است.»

فیتزپاتریک سوء استفاده مالی را به عنوان یک سلاح قدرتمند توصیف می کند که علیه بازماندگان استفاده می شود.

او گفت: «من واقعاً همه بانک‌های کانادا را تشویق می‌کنم که ببینند چگونه بانک‌های استرالیا، برخی از بانک‌های بریتانیا و نیوزلند شروع به رسیدگی به این موضوع کرده‌اند.

بانک های کانادایی پاسخ می دهند

CBC News با پنج بانک بزرگ کانادا، Scotiabank، Bank of Montreal، CIBC، Toronto Dominion Bank و Royal Bank of Canada تماس گرفت و از آنها پرسید که آیا هیچ یک از آنها اقداماتی برای جلوگیری از این نوع سوء استفاده مالی انجام داده اند یا خیر.

سی‌بی‌سی نیوز همچنین از پنج بانک بزرگ کانادایی پرسید که آیا شروط صمیمی را به شرایط و ضوابط خود اضافه کرده‌اند یا خیر. جواب ندادند.

هر پنج بانک به انجمن بانکداران کانادا (CBA) منتقل شده اند که بیش از 60 بانک داخلی و خارجی فعال در کانادا را نمایندگی می کند.

  • آیا هدف ایمیل های توهین آمیز بوده اید؟ با کتی نیکلسون تماس بگیرید katie.nicholson@cbc.ca.

CBA بیانیه ای از طریق ایمیل صادر کرد و گفت که اعضای آن سیاست ها و رویه هایی را برای محافظت از مشتریان قربانی در برابر آزار و اذیت و سایر اشکال سوء استفاده دارند.

این بیانیه از مشتریانی که سوء استفاده را تجربه می‌کنند می‌خواهد آن را به بانک و مجری قانون گزارش دهند و خاطرنشان می‌کند که می‌توانند خدمات بانکی را از افرادی که رفتارهای توهین‌آمیز دارند، پس بگیرند.

بانک مرکزی ایالات متحده همچنین گفت که “بانک ها به طور مداوم در حال بررسی راه هایی برای مبارزه با انواع سوء استفاده از جمله سوء استفاده مالی مبتنی بر فناوری هستند، در حالی که ملاحظات قانونی، حریم خصوصی و عملیاتی را در نظر می گیرند.”

با وجود درخواست‌های مکرر CBC News برای کسب اطلاعات بیشتر و وضوح، جزئیات دیگری ارائه نشد.

اینتراک همچنین بیانیه‌ای از طریق ایمیل ارائه کرد و گفت که استفاده از سرویس پولی خود برای تسهیل سوء استفاده و آزار و اذیت، خلاف شرایط استفاده است. این شرکت اعلام کرد که متعهد به بهبود خدمات خود برای کمک به مشتریان است، اما جزئیات کمی ارائه کرد.

قربانی IPV از بانک ها می خواهد که فعال باشند

یکی از بازماندگان IPV در کبک از این که به نظر نمی رسد بانک های کانادایی کار بیشتری انجام دهند، ناامید است.

زن، که CBC به دلیل نگرانی برای امنیت شخصی او را شناسایی نمی کند، از بانک های اینجا می خواهد که در اجرای برنامه هایی مانند بانک مشترک المنافع که پیام های توهین آمیز را مسدود می کند، فعال تر عمل کنند.

او گفت: “من بسیار ناامید هستم.” من از اینکه فکر کنم بانک‌ها حتی در وضعیت اقتصادی که اکنون در آن هستیم، همچنان به سود خود ادامه می‌دهند، بدم می‌آید، اما سرمایه‌گذاری در چنین سیستمی را به اندازه کافی مهم نمی‌دانند.»

تماشا | آنچه بازماندگان سوء استفاده از حواله های بانکی از بانک های کانادایی می خواهند:

بازماندگان خشونت شریک جنسی از بانک‌ها می‌خواهند تا اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از نقل و انتقالات سوء استفاده‌کننده انجام دهند

زنانی که از سوی شریک سابق خود تهدید و حواله‌های سیمی توهین‌آمیز دریافت کرده‌اند، می‌گویند که از بانک‌های کانادایی می‌خواهند برای جلوگیری از سوء استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی اقدامات بیشتری انجام دهند.

زنی که به نفقه و نفقه فرزند سابق خود متکی بود، یک سری حواله های سیمی را با سی بی سی نیوز به اشتراک گذاشت که در آن سابقش یا به او توهین می کرد یا سؤالات امنیتی می پرسید که لازم بود برای دسترسی به وجوه، خود را تحقیر کند. .

او گفت: «اگر منتظر پول برای پرداخت صورت‌حساب هستید، نمی‌توانید دقیقاً به یک فرد پرخاشگر بگویید «لطفا یک سؤال خوب از من بپرس». “شما باید دست و پنجه نرم کنید و آنچه در راه است را بردارید.”

کارمن و اما پارسونز نیز از این که به نظر نمی رسد تحرک زیادی در مورد این موضوع از سوی بانک های کانادایی صورت نگیرد، ناامید هستند.

کارمن گفت: “چرا ما منتظریم تا کسی به آنها بگوید که باید؟ به خصوص در این مورد که مفید است و قرار است مفید باشد.”


هر کسی که تحت تأثیر خشونت خانگی یا شریک صمیمی قرار گرفته باشد، می تواند از طریق آن حمایت دریافت کند خطوط بحران و خدمات پشتیبانی محلی. اگر در خطر فوری هستید یا از امنیت خود یا دیگران می ترسید، لطفا با 911 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید