بیست سال پیش، راننده کامیون، ژاک پیکو، قبل از استراحت در یک پیت استاپ، خود را با رانندگی به مدت 16 ساعت متوالی تنها با آب و یک کیسه چیپس در کابین به حداکثر رساند.
او اکنون یک مربی رانندگی کامیون در کالج Boreal در تیممینز، AL است. و او به خود افتخار می کند که به عنوان یکی از سرسخت ترین مربیان شهرت پیدا کرده است – حتی در شرایطی که فشار بیشتری برای تهیه و تأیید مجوزها در سریع ترین زمان ممکن برای رفع کمبود حمل و نقل وجود دارد.
او گفت: «ما به مدارسی نیاز داریم که به آموزش خود افتخار کنند و بهترین رانندگان را ساده و ساده تولید کنند. ایده هاتام هاول در یک مستند رادیویی راه راننده کامیون.
او تنها کسی نیست که چنین است. دفتر بیمه کانادا (IBC) منتشر شد گزارشی که در اوایل این ماه منتشر شد، چیزی مشابه را بیان کرد: اینکه کانادا به آموزش بیشتر و بهتر برای رانندگان کامیون نیاز دارد – و اینکه رانندگان جدیدی که آموزش کافی ندیدهاند، جادههای این کشور را کمتر ایمن میکنند.
لیام مکگینتی، معاون استراتژی IBC، گفت که رانندگی در طول سالها خطرناکتر شده است. جاری مت گالووی. گفتوگوهای بین اداره، شرکتهای بیمه و رانندگان کامیون، آخرین گزارش را به همراه داشت.
او گفت: “امیدواریم که این گزارش به نوعی زنگ خطر باشد، قبل از هر چیز در مورد آمادگی ناکافی.”
فراخوان استانداردسازی آموزش
مک گینتی گفت که یک روند نگران کننده در تعداد و شدت تصادفات در جاده ها وجود دارد.
گزارشی که در 9 آوریل منتشر شد نشان داد که رانندگانی که آموزش کمتری دارند – و به ویژه رانندگانی که کمتر از سه سال سابقه کار دارند – در مقایسه با رانندگانی که آموزش و تجربه بیشتری دارند، بیشتر در معرض تصادفات قرار میگیرند که همچنین منجر به مطالبات گران بیمه میشود. .
او آموزش بهتر و منسجمتری را در مدارس رانندگی کامیون در سراسر کانادا، اتخاذ یک سیستم صدور گواهینامه فارغالتحصیل و استفاده بیشتر از فناوریهای تلهماتیک – فنآوریهایی مانند دستگاههای ثبت الکترونیکی – که دادههای ارزشمندی را در مورد رفتار و عملکرد راننده در جاده جمعآوری میکند، توصیه کرد.
همچنین اشاره میکند که آموزش سطح ورودی اجباری (MELT)، یک مقدار حداقل آموزش تعریف شده برای همه رانندگان کامیون، در برخی استانها اجرا شده است، اما نه در سراسر کانادا.
این حداقل استانداردها در پاسخ به تصادف Humboldt Broncos 2018، زمانی که اتوبوس تیم هاکی نوجوانان با یک نیمه تریلر برخورد کرد و 16 نفر کشته شدند.
برنامه ذوب
در حالی که کارشناسان اجرای MELT را تحسین کرده اند، بسیاری می گویند که این تنها اولین گام به سمت ایجاد امن ترین نیروی کار راننده کامیون است.
استانداردهای آن فقط برای رعایت حداقل آموزش اجباری طراحی شده است، و بسته به استان، ممکن است قبل از واجد شرایط بودن برای گواهینامه، فقط حداقل تعداد ساعات رانندگی مورد نیاز باشد.
مک گینتی گفت: «در برخی از حوزه های قضایی، این زمان به 100 ساعت می رسد.
مک گینتی توصیه کرد که الزامات MELT را با رژیم های آموزشی بیشتر ترکیب کنید – مانند پرداخت هزینه به یک مربی راننده برای همراهی رانندگان جدید برای یک دوره زمانی.
«این برنامههای آموزشی سطح ابتدایی هرگز برای آمادهسازی کامل رانندگان برای کار با کامیونهای سنگین در همه شرایط طراحی نشدهاند. آنها فقط طیف کاملی از شایستگیهای مورد نیاز برای، آنچه را که ما میگوییم، آمادگی جادهای را پوشش نمیدهند.»
الکساندر کریسل، دانشیار دانشگاه ساسکاچوان، گفت: یکی از نقاط ضعف MELT این است که به صورت استانی اجرا می شود، اما رانندگان کامیون معمولا در سراسر کشور و حتی در سراسر قاره سفر می کنند. این بدان معنی است که آنها ممکن است در معرض شرایط رانندگی قرار بگیرند که به طور قابل توجهی با شرایطی که در ابتدا در آن آموزش دیده اند متفاوت است.
کریزل که همچنین مدیر آزمایشگاه تحقیقات و شبیهسازی رانندگی دانشگاه است، میگوید: «میتوانید در نوا اسکوشیا آموزش ببینید، اما در مناطق شمال غربی در یخ و برف شدید، در کوهها و غیره رانندگی کنید.
او گفت که یک “برنامه منسجم در سراسر کانادا” بهتر می تواند رانندگان جدید را برای چالش ها آماده کند. او همچنین گفت که شبیهسازیهای رانندگی مجازی میتوانند به پر کردن این شکاف کمک کنند، اگرچه او خاطرنشان کرد که آنها رانندگی در شرایط جادهای چالشبرانگیز و واقعی را به طور کامل تکرار نمیکنند.
جف وود، معاون ارشد سیاست در اتحادیه حمل و نقل کانادایی، گفت که بسیاری از توصیههای گزارش به درجات مختلف در سراسر کشور اجرا میشوند، اما او به طور کلی با فراخوان کلی برای اقدام موافق است.
وود گفت: “می دانید، ما همیشه می توانیم پیشرفت کنیم… کارهای خوبی در حال حاضر انجام شده است.”
کمبود کامیون در کانادا
درخواست برای بهبود حمل و نقل باری در بحبوحه کمبود چندین ساله رانندگان کامیون در کانادا صورت می گیرد، که برخی از ناظران صنعت معتقدند ممکن است مسابقه ای را برای صدور گواهینامه حداکثر رانندگان دامن بزند.
سال گذشته بیش از 20000 پست رانندگی خالی در کشور وجود داشت که در سال 2023 ذکر شده است. کاغذ سفید پروژه PwC کانادا این تعداد به 30000 شغل افزایش خواهد یافت. در فوریه 2023، وزیر حمل و نقل وقت، عمر الحبره اعلام کرد سرمایه گذاری فدرال تا 46.3 میلیون دلار در آموزش و استخدام راننده کامیون.
در این سند نیروی کار سالخورده، تقاضا برای دستمزدهای بالاتر و مشکلات جذب جوانان و زنان به این حرفه به عنوان دلایل اصلی کمبود ذکر شده است.
جاری10:44 صبحزنگ هشدار در ارتباط با آموزش رانندگی کامیون
در مورد پیکو، یک راننده کامیون که مربی رانندگی شده است، بسیاری از شاگردان اخیر او از کشورهای خارجی مانند هند، اوکراین و زیمبابوه به کانادا آمده اند. او گفت که شرکت های حمل و نقل محلی در تیممینز حتی ممکن است هزینه شهریه 6000 دلاری را نیز بپردازند – در ازای آن، آن دانشجویان موافقت می کنند که در صورت واجد شرایط بودن، در شرکت کار کنند.
قبل از آمدن من، کالج شهرت بدی داشت. شما 6000 دلار می پردازید و مجوز می گیرید.» و بعد از آن زمانی که من شروع به بدشانسی کردم، مردم شروع به شاد نبودن کردند [students]”
پیکو در تدریس خود بر یک ایده تاکید می کند، هرچند ممکن است بدیهی به نظر برسد: یک خودروی 18 چرخ ماشین کوچکی نیست و نباید آن را رانندگی کرد، حتی اگر مجهز به گیربکس اتوماتیک و کروز کنترل باشد.
شما هنوز یک موشک 80000 پوندی هستید، اینطور نیست؟ که باید همیشه از آن مراقبت کنید.”