وزرای فدرال پنج شنبه در اتاوا اجلاس ملی دسترسی هوایی را در واکنش به حوادث پرحاشیه بدرفتاری با مسافران دارای معلولیت در پروازهای خطوط هوایی کانادا برگزار می کنند.
پابلو رودریگز، وزیر حمل و نقل و کمال خرا، وزیر تنوع، شمول و معلولیت، این اجلاس را در ماه مارس اعلام کردند و میزبان رویداد مرکز شاو خواهند بود.
CBC.ca از ساعت 9 صبح این رویداد را پوشش زنده خواهد داشت. ET.
در این اجلاس سخنان نمایندگان خطوط هوایی و جامعه معلولان شنیده خواهد شد. یک بیانیه دولتی گفت که این بحث اثربخشی مقررات طراحی شده برای اطمینان از دسترسی را بررسی خواهد کرد.
کر روز چهارشنبه هنگام رفتن به پارلمان گفت: «همه کاناداییها از خطوط هوایی انتظار دارند که پیشرفتهای قابل توجهی در رفتار با افراد دارای معلولیت ایجاد کنند.
در ماههای اخیر، شرکتهای هواپیمایی از گزارشهایی مبنی بر بیکمک ماندن مسافران معلول و عدم استفاده از تجهیزات حیاتی مانند ویلچر توسط خطوط هوایی، خشمگین شدهاند.
رودریگز به سیبیسی نیوز گفت که خطوط هوایی «از سر حسن نیت برای انجام این گفتگوهای صادقانه» به نشست سران میآیند. او گفت که به دنبال راه حل های مشخص برای این وضعیت است که آن را «غیرقابل قبول» خواند.
رودریگز روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که چگونه پایبندی خطوط هوایی را اعمال خواهد کرد، گفت که “ممکن است جریمه هایی در کار باشد، ممکن است عواقب جدی داشته باشد. همه اینها پس از این نشست تصمیم گیری خواهد شد.”
روسای خطوط هوایی بزرگ کانادا به کمیته پارلمانی برای بررسی وضعیت حمل و نقل مقرون به صرفه فراخوانده شده اند.
کمیته حمل و نقل مجلس عوام چهار جلسه برگزار کرد در این زمینه و در ماه های آینده پیش نویس گزارشی را تهیه خواهد کرد.
الکسیس فون هوهنسبروخ، مدیر اجرایی WestJet بابت این حوادث در ماه فوریه عذرخواهی کرد و گفت که امیدوار است دسترسی به سفر را بهبود بخشد.
«از مهمانانمان که تجربه سفر خوبی با ما نداشتند، صمیمانه متأسفیم و عذرخواهی می کنیم [to] بهتر انجام بده” فون هونزبروک گفت هنگام سخنرانی در کمیته حمل و نقل.
مایکل روسو، مدیرعامل ایر کانادا نیز در مورد گزارشهای مربوط به سوء استفاده از مسافران در سال گذشته با سؤالات سختی در کمیته روبرو شد.
روسو به کمیته گفت: ما اشتباه می کنیم. او طرح دسترسی سریع اعلام شده در نوامبر را به همراه اقدامات جدید برای بهبود تجربه سفر برای مسافران دارای معلولیت برجسته کرد.
جلسات استماع پارلمانی به دنبال چندین داستان CBC News که موارد سوء استفاده را گزارش میکردند، انجام شد.
در یک نمونه، استفانی کادیر، افسر ارشد دسترسی دولت فدرال، در ماه اکتبر با پرواز ایر کانادا از تورنتو به ونکوور در حال پرواز بود و متوجه شد ویلچرش جا مانده است.
Cadier گفت که اگرچه صندلی او صبح روز بعد با خیال راحت توسط خطوط هوایی به او بازگردانده شد، خطوط هوایی که مراقبت و توجه کافی به تجهیزات ضروری مانند ویلچر انجام نمی دهند مسافران را آسیب پذیر می کند.
او گفت: “من می خواهم همه بفهمند که وقتی شخصی ویلچر خود را گم می کند، استقلال، ایمنی، تحرک و وقار خود را از دست می دهد.”
خطوط هوایی باید مسئولیت خود را بر عهده بگیرند و باید بهتر عمل کنند.»
رادنی و دینا هاجنز در اواخر آگوست از ونکوور به لاس وگاس پرواز کردند تا اولین سالگرد ازدواج خود را جشن بگیرند. رادنی فلج مغزی اسپاستیک دارد و از ویلچر موتوری استفاده می کند.
می گویند او بود مجبور به کشش از یک پرواز ایر کانادا در لاس وگاس پس از اینکه ایرلاین نتوانست کمک های لازم برای خروج ایمن از هواپیما را به او ارائه کند. دینا این تجربه را “غیرانسانی” نامید.
میبینید که این مرد پشت صندلی را میگیرد و سپس مبارزه میکند و در حالی که من روی زمین هستم، روی زمین میخزیم، او را لگد میزنم و سعی میکنیم او را به جلوی هواپیما برسانیم. من در حال مبارزه با اسپاسم هستم که سعی می کنم پاهایم را بلند کنم.”
رایان لاکنس، یک کمدین استندآپ اهل وایت راک که فلج مغزی کوادراسپاتیک دارد و از ویلچر موتوردار استفاده می کند، گفت که در می 2023 در حالی که تلاش می کرد از پرواز ایر کانادا خارج شود، پس از اینکه خدمه هواپیمایی موفق به تحویل هواپیما نشدند، سقوط کرد و مجروح شد. تجهیزات مورد نیاز او
“این یک مبارزه بزرگ بود تا من را از صندلی پایین بیاورم. من با یک زنجیر زیرم سفر می کنم تا راحت تر مرا سوار کنند. آنها مدام آن را می کشیدند و این به من صدمه می زد، کمر و لگنم واقعاً به شدت کبود شده بود.”
در آن زمان، اما پروت، دستیار مراقبت لاکنس، با او سفر می کرد. او گفت: “دیدن آن برای رایان دردناک بود.”
طبق برنامهای که به رسانهها منتشر شد، رودریگز و کر پیش از برگزاری دو میزگرد، سخنان افتتاحیه را در اجلاس ایراد خواهند کرد.
پانل اول شامل نمایندگانی از CNIB، اتحادیه اوتیسم کانادا، Procne Navigation، Spinal Cord Injury Canada، Wavefront Center for Communication Accessibility و فرودگاه بین المللی ونکوور است.
پانل دوم شامل نمایندگانی از خطوط هوایی و فرودگاه ها، از جمله شورای ملی خطوط هوایی کانادا، شورای فرودگاه های کانادا، انجمن حمل و نقل هوایی شمالی، ایر کانادا، WestJet، اتحادیه کارمندان عمومی کانادا، کنگره کار کانادا، UNIFOR و آژانس ایمنی هوانوردی کانادا