ملی گرایان هندو هندی برای تخریب مساجد و جایگزینی آنها با معابد به دادگاه می روند


با فرا رسیدن روز در رودخانه گنگ، دوازده عبادت کننده هندو به آرامی خود را در آب مقدس رودخانه غوطه ور می کنند و به آرامی شعار می دهند. این بنارس، یک مرکز معنوی باستانی در ایالت اوتار پرادش در شمال هند است که مقدس ترین شهر محسوب می شود.

همچنین در اینجاست که اختلاف حقوقی تلخ بر سر یک مسجد قرن هفدهمی باعث افزایش تنش های مذهبی بین هندوها و مسلمانان شهر شده است.

ویجی دات تیواری، ساکن بنارس، گفت: «اصطکاک قبلاً ایجاد شده است. مبارزه ادامه خواهد داشت.»

مسجد گیانواپی که بیش از 300 سال در کرانه‌های رود گنگ قرار دارد، موضوع حدود 22 چالش قانونی است که ادعا می‌کند این سازه بر روی ویرانه‌های معبدی ساخته شده است که به خدای هندو شیوا اختصاص داده شده است.

نمای هوایی از مسجد گوانواپی.
نمای هوایی مسجد گیانواپی، سمت چپ، و معبد کاشیویشوانات را در سواحل رودخانه گنگ در بنارس، هند، در سال 2021 نشان می دهد. (راجش کومار سینگ/آسوشیتدپرس)

بسیاری از درخواست‌کنندگان می‌خواهند کل مسجدی که توسط امپراتور مغول اورنگ زیب ساخته شده است، تخریب شود و معبدی جایگزین آن شود.

این مسجد به شدت توسط پلیس محافظت می شود و با موانع سیمانی و سیم خاردار احاطه شده است. مسلمانانی که هنوز پنج بار در روز در Gyanvapi نماز می خوانند، قبل از ورود به محوطه باید از امنیت شدید عبور کنند.

امنیت در بحبوحه انتخابات عمومی هند، جایی که نارندرا مودی، نخست وزیر هند به دنبال سومین دوره متوالی است، و پس از حکم دادگاه در ژانویه که به نمازگزاران هندو اجازه دسترسی به زیرزمین مسجد برای اقامه نماز را داد، افزایش یافته است.

نگهبانان و حصارها اطراف مسجد را احاطه کرده اند.
تدابیر شدید امنیتی اطراف مسجد گوانواپی در بنارس را احاطه کرده است و در جریان انتخابات عمومی هند که در آن نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای سومین بار نامزد می شود، تشدید شده است. (سلیما شیوجی/سی بی سی)

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یک بررسی باستان شناسی به دستور دادگاه به وجود “معبد بزرگ هندو قبل از ساختن ساختار موجود” نتیجه گرفت.

نبرد دادگاه آخرین نقطه آتش‌سوزی مذهبی در هندی است که به طور فزاینده ای از هم جدا شده است. اما دیگران نیز در حال بلوغ هستند.

ملی گرایان هندو صدها مسجد را هدف قرار داده اند

مسجد گیانواپی ممکن است پرمخاطب ترین مورد باشد، اما این تنها یکی از صدها مکان مسلمان مورد هدف گروه های ملی گرای هندو است که برخی از مورخان آن را متهم به تلاش تهاجمی برای بازنویسی تاریخ هند می کنند.

ده‌ها دادخواست با دلایل مختلف علیه مساجد و سازه‌های مسلمانان در سراسر کشور ارسال شده است. علیرغم اینکه هند قانونی دارد که عبادتگاه ها را مانند زمانی که هند در سال 1947 مستقل شد، مسدود می کند و از آنها در برابر هرگونه تغییر یا اختلاف محافظت می کند، قضات اجازه دادند پرونده ها تشکیل شود.

مردم در افتتاحیه معبدی در آیودیا، هند ایستاده اند.
نخست وزیر هند، نارندرا مودی، نفر دوم از چپ، در افتتاحیه معبد بزرگ رام خدای هندو در آیودیا، هند، در 22 ژانویه شرکت می کند. (اداره اطلاعات مطبوعاتی هند/رویترز)

مسجد دیگری که توسط امپراتور مغول اورنگ زیب ساخته شده است، عیدگاه شاهی در ماتورا، اوتار پرادش، با بیش از ده ها پرونده قضایی مواجه است.

حتی بناهای یادبودی مانند قطب منار در جنوب دهلی، یک بنای تاریخی با مناره ماسه‌سنگ قرمز با ابهت و تاج محل معروف جهانی در آگرا در دربار ذکر شده است.

این بحث‌های حقوقی پس از آن بلندتر شد که مودی، که به طور خاص شهر مقدس بنارس را به عنوان حوزه انتخابیه‌ای انتخاب کرد که می‌خواست نماینده آن در 10 سال پیش باشد، و معبد جدیدی را در شهر هندو Ayodhya برای خدای خداوند افتتاح کرد. تاران.

مودی به جمعیتی که گرد هم آمدند و میلیون ها نفر دیگر که مراسم باشکوه افتتاحیه را به صورت زنده تماشا می کردند، گفت: «پس از دهه ها انتظار، رام ما از راه رسید».

این تحقق وعده ده‌ها ساله مودی و حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) بود که ناسیونالیسم هندو را در طول دهه نخست‌وزیری او به قیمت سکولاریسم مندرج در قانون اساسی هند به منصه ظهور رساند.

معبد جدید رام بر روی ویرانه های مسجدی ساخته شده است که در سال 1992 توسط یک گروه هندو تخریب شد، اقدامی غیرقانونی که باعث شورش های دسته جمعی در سراسر هند شد و 2000 نفر را که اکثراً مسلمان بودند، کشت.

تماشا | سیاست و مذهب در dsiplay در حالی که مودی معبد جدید هندو را افتتاح می کند:

سیاست و مذهب در افتتاحیه معبد قوم در هند به هم می خورند

زمانی که نخست وزیر نارندرا مودی در مراسم افتتاحیه یک معبد هندو شرکت کرد، سیاست و مذهب در هند به هم خوردند. معبد رام ماندیر در محل مسجدی متعلق به قرن شانزدهم که توسط گروهی در سال 1992 تخریب شد، ساخته شد.

هندوها می گویند که این مکان زادگاه لرد رام بوده و قبل از ساختن مسجد معبدی در آنجا وجود داشته است.

اندکی پس از افتتاح بزرگ معبد آیودیا، دو مسجد هندی به فاصله چند روز توسط مقامات با استناد به “تجاوزات غیرقانونی” تخریب شدند. یکی مسجدی با قدمت چند صد ساله در دهلی جنوبی و دیگری مسجد و مدرسه یا مدرسه اسلامی در هالدوانی، شهری در شمال ایالت اوتاراکند.

جنجال بر سر تاریخ حرم

به گفته سید محمد یاسین 78 ساله، که ده ها سال خادم مسجد بوده است، تشدید مناقشات بر سر گیانواپی، جامعه مسلمانان بنارس را در معرض خطر قرار داده است.

وی گفت: وضعیت در حال بدتر شدن است. “در اینجا ما پیشنهاد می کنیم دعا [prayers] و در آن سوی سنگرها عده ای شعار می دهند [anti-Muslim] شعارها».

مردی با ریش و لباس‌های سفید کابینتی را با پشته‌ها و پوشه‌های اسناد نشان می‌دهد.
سید محمد یاسین، 78 ساله، مدافع مسجد گیانواپی و یکی از دبیران کمیته مدیریت مسجد محلی بنارس، کابینه ای را نشان می دهد که حاوی اسناد قانونی است که او ادعا می کند مربوط به حفاظت از مسجد است. (جوزف کمبل/رویترز)

او ادعای درخواست کنندگان را مبنی بر اینکه هندوها تا دهه 1990 در زیرزمین های مسجد نماز می خواندند، ساختگی کامل خواند.

یاسین گفت: «این هرگز اتفاق نیفتاده است.

به نظر او دادگاه ها نسبت به طرف مسلمان تعصب دارند.

او گفت: «اصلا صدای ما را نمی شنوند. تصمیم گیری می شود، اما عدالت وجود ندارد».

اما کسانی که برای ناپدید شدن مسجد می‌جنگند، قاطعانه معتقدند که آنها کسانی هستند که پس از غارت این مکان مقدس در قرن هفدهم، با رفتار ناعادلانه مواجه شدند.

سیتا ساهو، 46 ساله، یکی از گروهی از زنانی که اولین شکایت را علیه مسجد گیانواپی در آگوست 2021 ارائه کردند، گفت: “آرونگ زیب معبد ما را ویران کرد.”

این تلاشی برای از بین بردن فرهنگ ما بود، بنابراین در قلب ما می خواستیم آن را برگردانیم.»

چهار زن ساری‌پوش دست در دست هم گرفته‌اند و به دوربین نگاه می‌کنند.
سیتا ساهو، نفر دوم از سمت چپ، یکی از پنج زنی که دعوای اصلی را بر سر مسجد گیانواپی در بنارس به راه انداختند، گفت: “ما می خواهیم معبد خود را بازگردانیم.” همچنین از سمت چپ، لاکشمی دیوی، مانجو ویاس و رکا پاتاک هستند. (سلیما شیوجی/سی بی سی)

در حالی که او با سایر زنانی که در کنار او شکایت کردند، نشسته بود، گفتگو به ناامیدی آنها از تصمیم اخیر مبنی بر اجازه دسترسی فقط به زیرزمین مسجد تبدیل شد.

مانجو ویاس، یکی از درخواست کنندگان گفت: «این یک لحظه شادی بود» که به سرعت ناپدید شد.

«از وقتی شروع کردیم به نماز [inside the mosque]او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «ناعادلانه» است که آنها جایزه را برای کل منطقه دریافت نکرده‌اند.

حزب مودی ناسیونالیسم هندو را ترویج می کند

در طول این انتخابات، حزب مودی، BJP، بر گزارش هایی تکیه کرد که مهاجمان مسلمان مغول در حال تخریب معابد هستند.

در یک ویدیوی تبلیغاتی که این هفته در اینستاگرام منتشر شد اما بعداً پس از دریافت شکایات از سایت رسانه های اجتماعی حذف شد، BJP لفاظی های ضد مسلمانان را با حمله به مخالف اصلی مودی، راهول گاندی از حزب کنگره ترکیب می کند.

در این ویدیوی متحرک آمده است: «متجاوزان، تروریست‌ها، سارقان و دزدان مسلمان بارها و بارها آمدند و تمام گنجینه‌های ما را غارت کردند. – و علاوه بر آن معابد را نیز ویران کردند.

این پیام با سوهان لعل آریا 72 ساله، یک فعال قدیمی که به دنبال تخریب زمین مسجد گیانواپی است، طنین انداز می شود.

مردی آجری در دست دارد.
سوهان لعل آریا آجری را که از روزی که گروهی از ملی گرایان هندو مسجد بابری در آیودیا را ویران کردند، به عنوان یادگاری نگه داشته است. (سلیما شیوجی/سی بی سی)

او همچنین عضو Rashtriya Swayamsevak Sangh (RSS)، یک گروه داوطلب ملی گرای هندو است که برخی ناظران آن را به عنوان یک سازمان شبه نظامی معرفی می کنند که ایدئولوژی سیاسی را ترویج می کند که هندوئیسم دین غالب هند است. BJP حاکم مودی از RSS بیرون آمد و این دو همچنان متحد نزدیک هستند، اگرچه این حزب بارها گفته است که علیه اقلیت ها تبعیض قائل نمی شود.

آریا با افتخار آجرهایی را که در سال 1992 از آیودیا به خانه آورده بود، بخشی از مسجد بابری را به نمایش گذاشت که او به همراه بقیه اوباش به تخریب آن کمک کرده بود.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «آیودیا تحقق یکی از بزرگترین تلاش‌های زندگی من بود.

آریا با اشاره به مسجد Gyanvapi و مسجد Mathura گفت: “این هدف موفقیت آمیز بوده است، اما دو هدف دیگر در انتظار است.”

او گفت که واقعاً می‌خواهد تمام مساجدی را که معتقد است در مکان‌های معبد سابق ساخته شده‌اند، ویران شده ببیند، اما این فهرست برای برخی طولانی‌تر از بقیه است.

مشعل جلو24:01آیا دموکراسی در انتخابات هند در خطر است؟

هند بزرگترین انتخابات تاریخ دموکراسی را پشت سر می گذارد. نه تنها یک میلیارد نفر حق رای دارند، بلکه از نظر تعداد فقط تعداد زیادی نیست. از آن به عنوان یکی از مهم ترین انتخابات در تاریخ هند نیز یاد می شود. پیش بینی می شود که نارندرا مودی، نخست وزیر فعلی پیروز شود. اما تعهد مودی به ناسیونالیسم هندو سؤالات بسیاری را به همراه دارد که عبارت سوم چه معنایی برای آینده دموکراسی هند و ایده جامعه کثرت گرای هند دارد. سلیمه شیوجی خبرنگار CBC در آسیای جنوبی است. او همچنین در حال کار بر روی یک پادکست جدید CBC در مورد مودی و راه های اساسی تغییر کشورش است. این بخشی از فید Understood ما خواهد بود، می‌توانید در اینجا مشترک شوید [https://podcasts.apple.com/ca/podcast/understood/id1673817105]. سلیمه با مجری برنامه جیم پواسون در مورد اینکه چرا خطرات در این انتخابات بسیار زیاد است صحبت کرد.

مورخان روایت BJP را زیر سوال می برند

رهبر ارشد BJP KS Eshwarappa گفت که مغول ها 36000 معبد را ویران کرده اند و آنها “همه این معابد را یکی یکی باز خواهند آورد”. اما بسیاری از مورخان این ادعا را به سخره می گیرند.

سید علی ندیم رضاوی، استاد تاریخ متخصص در امپراتوری مغول در دانشگاه مسلم علیگر، گفت: «تاریخ با اسطوره ها جایگزین می شود.

مردی با موهای خاکستری، پیراهن مشکی و عینک به دوربین در پس زمینه درختان نگاه می کند.
سید علی ندیم رضاوی استاد تاریخ در دانشگاه مسلم علیگره و متخصص در امپراتوری مغول است. (سلیما شیوجی/سی بی سی)

رضاوی گفت که تخریب عبادتگاه ها به نام دین در زمان مغول ها اتفاق افتاد، اما به تحقیقات گسترده توسط مورخ دیگری اشاره کرد و گفت که ارقام BJP بسیار اغراق آمیز است.

به گفته ریچارد ایتون، استاد تاریخ هند در دانشگاه آریزونا که مقالاتی در این زمینه نوشته است، کتیبه ها و سایر اسناد اعتقاد بر این است که در طول پنج قرن، حاکمان مسلمان حدود 80 معبد را هتک حرمت کردند، نه هزاران معبد.

رضاوی گفت که BJP حاکم به طرز بدبینانه ای برای “پیچاندن روایت” و بازنویسی گذشته هند برای همسویی با ایدئولوژی طرفدار هندو دولت مودی تلاش می کند.

او همچنین به تجدید نظرهای اخیر در کتاب‌های درسی دبیرستان هند که فصل‌هایی را در مورد تاریخ مغول و شورش‌های گجرات در سال 2002 حذف کرد، به عنوان نمونه دیگری از تلاش‌ها برای پنهان کردن حقایق تاریخی اشاره کرد.

“[It’s] رضاوی می‌گوید: فقط در گالری بازی می‌کنم تا آرای بی‌سوادان را جمع‌آوری کنم، کسانی که فقط در معرض تطمیع دین هستند.»

کشیشان هندو مراسم آتش شبانه را در ساحل رود مقدس گنگ انجام می دهند.
کشیشان هندو مراسم آتش شبانه را در ساحل رود مقدس گنگ انجام می دهند. (سلیما شیوجی/سی بی سی)

برخی از مسلمانان بنارس از این بیم دارند که جو سیاسی کنونی در هند حملات بیشتری را به مساجد جنجالی – قانونی یا غیر قانونی – تشویق کند.

یاسین، ناظر مسجد گیانواپی گفت: «وضعیت بسیار بد خواهد شد. نخست وزیر ما قبلاً این را با صحبت در مورد هندوها و مسلمانان به ما نشان داده است [on the campaign trail].

او کاملاً روشن کرد که چه رفتاری در انتظار ما مسلمانان است».

دیدگاهتان را بنویسید

xxxpornfilm xxx 18 kiran pakistan real mother xxx sexkurzfilme yujzz com Finland Chudai Sax Com Vido pornzoq rujizz bfxxxhindi.net