رونق ساری به عنوان بزرگترین و سریعترین رشد مدرسه در بریتیش کلمبیا، مدارس را تحت فشار قرار میدهد و آنها را وادار میکند تا گزینههای غیرمتعارف را برای سازگاری با این افزایش امتحان کنند.
کلاس های درس قابل حمل به یک منظره رایج تبدیل شده است. برخی از مدارس به دلیل کمبود جا دانش آموزان را رد کردند. یک سوم از مدارس متوسطه ساری روز مدرسه را در پاییز امسال تمدید خواهند کرد و یک دوره آموزشی اضافی ایجاد می کند و ظرفیت را 15 درصد افزایش می دهد.
“این یک چالش برای کارکنان و دانش آموزان خواهد بود و ما این را به عنوان یک اقدام موقت نمی بینیم. مارک پیرمین، سرپرست منطقه و مدیر عامل، گفت: این یک اقدام دائمی تر خواهد بود، زیرا ما به جلو حرکت می کنیم و واقعاً سعی می کنیم آن رشد را مدیریت کنیم.
ازدحام بیش از حد یک مشکل مداوم در ساری برای سال ها بوده است، اما این تنها مشکل نیست. چندین هیئت مدیره مدارس در سراسر کشور با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند یا پیش بینی می کنند که به زودی با این موضوع دست و پنجه نرم خواهند کرد.
پس از اندکی کاهش در سالهای 2020-2021 (اولین سال تحصیلی کامل همهگیری)، ثبتنام در ناحیه مدرسه ساری با حدود 800 دانشآموز در سال از رشد عادی فراتر رفته و به بیش از 2400 نفر در هر یک از دو سال گذشته رسیده است.
حدود 83 درصد از 124 مدرسه مملو از جمعیت است و میزان استفاده کلی منطقه (تعداد دانش آموزان تقسیم بر تعداد کلاس های درس) 103 درصد است.
کارکنان در حال حاضر در حال بررسی یادگیری ترکیبی برای دانشآموزان دبیرستانی هستند و دانشآموزان را در دو ترم از سه ترم در سه ماهه سالانه شرکت میکنند، زیرا منطقه پیشبینی میکند پس از توسعه حمل و نقل برنامهریزیشده که ساری را به مرکز شهر ونکوور متصل میکند، رشد بیشتری داشته باشد.
پیرمین گفت در حالی که دولت های فدرال، استانی و شهری مسکن بیشتری را در نظر دارند، “زمانی که در مورد زیرساخت ها صحبت می کنیم، مدارس نیز بخش بسیار مهمی هستند.”
یکی از استان های آلبرتا نیز وضعیت مشابهی دارد. مهاجرت از بریتانیا و انتاریو آن را افزایش داد جمعیت. در نتیجه، مدارس دولتی کلگری (CBE) و مدارس دولتی ادمونتون هر دو شاهد رشد ثبت نام پس از رکود اولیه بیماری همه گیر بودند.
نرخ استفاده کنونی کلگری در کل سیستم 92 درصد در 251 مدرسه است و پروژه CBE این نرخ را در دو سال آینده به 100 درصد افزایش خواهد داد. با توجه به افزایش ثبت نام های اخیر، ادمونتون عمومی پیش بینی می کند که 213 مدرسه آن تا سال 2026-2027 به 100 درصد اشغال خواهند رسید.
جوامع کوچکتر نیز مصون نیستند. هیئت مدرسه Kawartha Pine Ridge که مقر آن در Peterborough، ON است کاوش ترسیم مجدد مرزهای مدارس و جابجایی ویژه برنامه ها در حالی که با نرخ بهره برداری 97 درصدی دست و پنجه نرم می کند.
مدارس “قناری در معدن زغال سنگ” برای تغییر: متخصص
جک آمندولیا، برنامهریز شهری و منطقهای، میگوید: «طوفان بینقص» عوامل در ازدحام بیش از حد در چند سال گذشته، از یک بحران مقرونبهصرفه که بر جایی که مردم تصمیم میگیرند فرزندان خود را بزرگ کنند تا افزایش تازهواردان به کانادا تأثیر گذاشته است.
در حال حاضر سه تا پنج سال طول می کشد تا برای یک مدرسه جدید یا توسعه درخواست کنید، تاییدیه بگیرید و شروع به ساخت کنید. شوراها از نقطه ضعف شروع می شوند: پیشنهادها با مدارسی شروع می شود که باید نیاز خود را نشان دهند – بنابراین آنها در حال حاضر با فرصت ها دست و پنجه نرم می کنند.
تماشا | ساخت مدارس جدید یک فرآیند بسیار فراگیر است:
یکی از مشاوران می گوید که مدارس محلی “کمی قناری در معدن زغال سنگ هستند”.
“هیئت مدیره مدرسه می گوید: “خدایا، ما هشت تا اضافه داریم.” [kindergarten students] که هیچ کس پیش بینی نمی کرد» یا «در مدرسه 100 کودک اضافی وجود داشت. آمندولیا، شریک مدیریت شرکت مشاوره Watson & Associates در تورنتو، گفت: آنها از کجا آمده اند؟
وی خاطرنشان کرد که هیئت های مدارس سیاست مهاجرت یا ساخت مسکن در مناطق خود را تعیین نمی کنند، اما همچنان باید به سرعت به تغییرات جمعیت واکنش نشان دهند زیرا کودکان باید به مدرسه بروند.
آنها همچنین برای همه چیز از عملیات تا ساخت و ساز جدید به بودجه استانی متکی هستند، بنابراین «اگر [they] برای این برنامه پولی دریافت نکردند… آنها نیز کمی دستبند هستند.”
به گفته گاس ریوراس، استادیار آموزش در دانشگاه وسترن، “تامین مالی عمومی برای آموزش عمومی همگام با تورم و سایر نیازها نبوده است، بنابراین ما شاهد رشد معوقه ساخت و ساز و تعمیر مدارس هستیم.”
ریوراس، که تحقیقاتش شامل استفاده از دستگاههای قابل حمل در انتاریو است، گفت: در این زمینه، تختهها میتوانند برای مدت طولانی به چیزی که باید یک اقدام موقت باشد – مانند کلاسهای قابل حمل – که راهحل مناسبی نیست، تکیه کنند.
ریوروس دریافت که دستگاه های قابل حمل بیش از پنج و حتی 10 سال استفاده می شود. او می گوید که این امر به دلایلی از جمله نیاز به نگهداری زیاد در طول زمان، مشکلات ناشی از کپک، آفات، تهویه و کیفیت هوا و از بین رفتن فضای بیرون مدرسه مشکل ساز است. همچنین به این معنی است که کودکان و نوجوانان بیشتری برای مناطق مشترک مانند کتابخانه ها، سالن های ورزشی، کافه تریا و توالت می جنگند.
شرایط فیزیکی محیط های یادگیری بر تجربیات یادگیری دانش آموزان تأثیر می گذارد».
همکاری بیشتر، فرآیندهای جدید مورد نیاز است
ذینفعان – از والدین گرفته تا مربیان، برنامه ریزان شهری و اعضای جامعه – خواستار تفکر نوآورانه تر و هماهنگی بهتر برای حل زودتر مشکل هستند.
پاتریشیا کالینز، دانشیار دانشکده برنامه ریزی شهری و منطقه ای دانشگاه کوئینز، تعطیلی مدارس در انتاریو را مطالعه کرده است. او خاطرنشان میکند که جامعهای که مدرسهای را تعطیل میکند، ممکن است پنج تا ده سال بعد با ازدحام بیش از حد مدارسی که باقی ماندهاند، دست و پنجه نرم کند.
او مایل است استان ها، شهرداری ها و هیئت مدیره مدارس را تشویق کنند تا مرزهای خود و همچنین پیش بینی ها و برنامه ریزی جمعیت را بهتر هماهنگ کنند. او همچنین به راه حل های مشترک امیدوار است، مانند یک مدرسه و یک مرکز شهرداری به اشتراک گذاری یک سایت، یا یک مدرسه دولتی در مجاورت یک مدرسه کاتولیک.
او گفت: “من فکر می کنم شما واقعاً به مشارکت عملی بیشتری در سطح استان نیاز دارید تا هماهنگی بیشتری بین این سازمان های مختلف ایجاد کنید.”
آمندولیا با این موضوع موافق است و میگوید که پیچیدگی این موضوع همچنین مستلزم وارد کردن وزارتخانههای استانی، توسعهدهندگان و سهامداران خصوصی است.
او گفت: “این باید چیزی باشد که همه به آن… به عنوان یک تلاش مشترک نگاه کنند. سپس من فکر می کنم فرصتی واقعی برای مدارسی وجود دارد که نه تنها سریعتر ساخته می شوند، بلکه در صورت نیاز ساخته می شوند.”
دو فرزند سیندی دالگلیش در سوری، سالها را در مدارس شلوغ گذراندند، از جمله یک مدرسه ابتدایی که در آن چندین دستگاه قابل حمل را دستکاری میکردند. حالا دختر بزرگش در ورزشگاه درس می خواند و روز را طولانی می کند.
او می گوید که صرف نظر از اینکه کدام حزب سیاسی در قدرت است، روشی که وزارتخانه های آموزش و پرورش استانی برای مدارس جدید تمویل می کنند و آنها را گسترش می دهند باید تغییر کند.
“این باید بر اساس پیش بینی ها و [the] وضعیت فعلی و انجام این مراحل بسیار سریعتر.”