نمایشگاه آتی در گالری هنری ویلنیوس موزه ملی هنر، هنرمند لیتوانیایی فراموش شده بولسلاواس روستسکاس را به بازدیدکنندگان معرفی می کند.


روز سه شنبه، 7 می، ساعت 17:30، نمایشگاه (غیر) آکادمیک در گالری هنری ویلنیوس آکادمی ملی هنر افتتاح می شود. Bolyaslavas Rusetskas، تقدیم به دویستمین سالگرد تولد این هنرمند. این اولین ارائه چنین فراگیر از زندگی و کار هنرمند لیتوانیایی رومی الاصل بولیاسلاواس روسکاس است. این نمایشگاه تا 20 مهرماه ادامه خواهد داشت.

“نمایشگاه بولیاسلاواس روستسکاس که برای افتتاحیه آماده می شود، نه تنها میراث هنر لیتوانیایی را معرفی می کند، بلکه فرصتی برای لذت بردن از آثار دقیق نقاش می دهد. همچنین کشف هنرمند را به عنوان فردی که از تنش بین میل او به تجسم قوانین آکادمیک و اشتیاق مقاومت ناپذیر برای پذیرش روشی آزاد در نقاشی شکل گرفته است دعوت می کند. دکتر آروناس گلوناس، مدیر کل موزه ملی هنر با ارائه قهرمان این نمایشگاه می گوید: خوشحالم که متصدیان جشن ویژه ای را برای حرفه ای ها و هنردوستان تدارک دیده اند.

«این نمایشگاه یکی از مراحل استراتژی بلندمدت گالری هنری ویلنیوس موزه هنر ملی است. نمایشگاه های اختصاص یافته به یک هنرمند مجموعه طلایی هنر لیتوانی را معرفی می کند و به ما امکان می دهد هنرمندان خود را به شیوه ای جدید بنگریم تا تشخیص، نزدیک شدن و مرتبط تر ساختن آنها برای بیننده مدرن آسان تر شود. از جمله این افراد Bolyaslavas Rusetkas است. میراث غنی، آثار هنری و آثار آن که در موزه‌ها و آرشیوها نگهداری می‌شوند، و مورد اخیر تقریباً ناشناخته، نیاز مبرمی به کشف مجدد دارند. انبوه اسناد و طرح‌ها در نمایشگاه ممکن است برای بازدیدکنندگان غیرمنتظره به نظر برسد، اما ما می‌خواستیم فرصتی ویژه نادری را که این هنرمند برای ورود به زندگی‌اش در خارج از استودیوی خود ارائه می‌دهد، به نمایش بگذاریم، که بر زمینه‌ای که باعث پیدایش آثار او شده است، روشن می‌شود.» مدیر گالری های گالری هنری ویلنیوس، دکتر آیست بیمبیریت، می گوید.

با استعداد، همه کاره و به طور غیر قابل توجیه فراموش شده

تا به حال، بسیاری از دوستداران هنر لیتوانیایی باستان، Boliaslavas Ruseckas را تنها به عنوان پسر یکی از هنرمندان برجسته قرن 19، Kanuty Rusiecki (Kanuty Rusiecki، 1800-1860) می شناختند، که قلم مو او را مدیون ریپر معروف هستیم. میراث هنری هنرمند، کلکسیونر، شخصیت عمومی Boliaslavas Rousetskas قبلاً فقط تا حدی در رویدادهای کوچک در سال های 1993، 2001 و 2014 ارائه شده بود، که بازدیدکنندگان را با آلبوم نقاشی های او، یک اثر با موضوع مذهبی و دیدگاه هایی از ایتالیا آشنا می کرد. .

ایده اولین نمایش گذشته نگر Bolyaslavas Rusetskas از 200 سالگرد تولد این هنرمند الهام گرفته شده است. متصدیان این نمایشگاه از این فرصت استفاده کردند و میراث هنری و ادبی او را در موسسات حافظه لیتوانیایی و خارجی و همچنین در مجموعه‌های خصوصی تحقیق کردند و آن را به عموم ارائه کردند.

مخاطبان داستان زندگی و هنر او را از طریق هشت اتاق نمایشگاه دنبال می‌کنند، با شخصیت او از ابتدای فعالیت خلاقانه‌اش، تحصیل در سن پترزبورگ، دوره ایتالیا، جستجوی راه‌حل‌ها و نتایج هنری و نیز آشنا می‌شوند. به عنوان محیط عمومی، خصوصی و خلاق او.

کلیت آثار هنری او که از بخش‌های مختلف جمع‌آوری شده‌اند، روند خلاقیت پیچیده او را از مفهوم تا نتیجه نهایی ردیابی می‌کند و همچنین بر رابطه نزدیک با موضوع او که در طول فرآیند توسعه یافته است، تأکید می‌کند.

این هنرمند با ترکیب سبک های آکادمیک و واقع گرایانه کار کرد. او ترکیبات مذهبی و تمثیلی و همچنین پرتره ها را خلق کرد و محیط روزمره را ترسیم کرد. با این حال، میراث پراکنده او کمک می‌کند تا نگاهی دقیق‌تر به آثار هنرمند از درون داشته باشیم، تا به ساخته‌های بزرگ گمشده یا هنوز ناشناس او در مرحله اولیه نگاه کنیم.

هنرمندی با استعداد، چندوجهی و فراموش‌شده – اینگونه است که بولیاسلاواس روسکاس توسط گالری هنری ویلنیوس موزه هنر ملی نشان داده می‌شود.

زندگی در سایه پدرش و دنبال کردن یک حرفه آکادمیک

برای Boliaslavas Rusetskas، الهام و زیبایی، که “می خواست با چشمانش ببلعد” همه جا بود – در چهره معشوقش، در چهره دهقانان ایتالیایی، در حیاط شهر قدیمی ویلنیوس و شاخ و برگ درختان جنگل باستانی هنر زندگی او بود. پس از ترک کارگاه، به تاریخ هنر پرداخت. او به ویژه استادان ایتالیایی باستان، ناصری ها را تحسین می کرد. معاصران او از او به عنوان بالاترین خبره مدرسه هنری ویلنیوس، که آثار و بازتولید عکس هایش در مجموعه او بود، قدردانی می کردند.

به گفته متصدیان نمایشگاه، میراث خلاقانه او و نامه هایش به تنشی اشاره دارد که رهایی از آن غیرممکن به نظر می رسد. این هنرمند که تحت تعلیم پدرش، یکی از مشهورترین هنرمندان لیتوانیایی قرن نوزدهم Kanutas Ruseckas بود، به سختی از زیر سایه پدرش خارج شد. بر اساس تحصیلات هنری و تصورات شخصی اش از هنر، او با جریان آکادمیک همراه بود، اما تلاش های او برای ایجاد نامی برای خود به عنوان یک نقاش دانشگاهی ناکام ماند. علاوه بر این، ترکیبات بزرگ معمول برای نقاشان دانشگاهی او را خسته کرد. این هنرمند با کنار گذاشتن قوانین سختگیرانه که در هنگام نوشتن مناظر، پرتره های کوچک، طرح های روشن و روشن به سختی از آنها پیروی می کرد، احساس رضایت و الهام زیادی کرد.

سالها فعالیت خلاقانه این هنرمند

بولیاسلاواس روسکاس در رم به دنیا آمد و دوران کودکی خود را در آنجا گذراند. او هفت ساله بود که والدینش به لیتوانی نقل مکان کردند. ویلنیوس و پدرش کانوتاس بیشترین تأثیر را بر هنر اولیه او داشتند. این تأثیرات توسط آلبوم‌های طراحی او با پانورامای بسیاری از ویلنیوس، مناظر شهر، مناظر شهری، پرتره‌های اعضای خانواده، افراد ناشناس، طبیعت‌های بی‌جان، و نقاشی‌های زندگی مشهود است. طراحی های اولیه او نشان می دهد که او همچنین با کپی برداری از چاپ سنگی گرافیست های خارجی و نقاشی های پدرش درس خوانده است.

در سالهای 1843-1850 به عنوان دانشجوی حسابرس در آکادمی هنر سن پترزبورگ تحصیل کرد. در دوران تحصیل، به خلق سنگ نگاره و نقاشی پرتره پرداخت. در سال 1850، پرتره هایی از طبیعت، عنوان یک هنرمند مستقل را برای او به ارمغان آورد. خودنگاره ای که پس از تحصیل کشیده شده است یکی از بهترین آثار اوست. در سال 1853، او ترکیب تمثیلی “ارتباط نیاریسا با نمنا” را نوشت و در آکادمی وضعیت نامزدی دریافت کرد.

پس از پایان تحصیلات، او برای اجازه سفر به خارج از کشور درخواست کرد، اما آن را تنها در سال 1857 دریافت کرد. این هنرمند از ورشو، کراکوف، درسدن، پراگ، وین، تریست، آنکونا بازدید کرد و سه سال را در رم گذراند. مکان‌هایی که در سفرهایش از آن بازدید کرده، بناهای معماری و هنر، صحنه‌هایی از زندگی ایتالیایی و لباس‌های رنگارنگ ملی توسط او در آلبوم‌های نقاشی‌اش ثبت شده است. پدر نامه هایی دریافت کرد که برداشت های بولسلوف را توصیف می کرد.

زمان حضور در شهر کودکی او برای هنرمند بسیار عالی بود. او تقریباً از تمام موزه‌ها، گالری‌ها، کلیساهای رومی بازدید کرد، به کارگاه‌های هنرمندان رفت، از نقاشی‌ها کپی کرد، از طبیعت طراحی کرد و طرح‌هایی کشید. عصر برای طراحی زندگی به آکادمی رفت، روزها در استودیوی خود درس می خواند. در آن زمان روی تابلوهای “مرگ بولسلاو شجاع” و “عرض مریم مقدس” کار کرد.

این هنرمند به تاریخ و گذشته کشور خود علاقه مند بود ، یافته های باستان شناسی ، گنجینه های تاریخی را جمع آوری کرد ، یک کاتب عالی و خبره استادان باستانی ، به ویژه ایتالیایی ها ، محقق مشتاق مدرسه هنری ویلنیوس بود. در طول سال ها، او مجموعه ای جمع آوری کرده است – شواهدی از این علایق او. این شامل آثاری از گیدو رنی، ساسافراتو، کاراکیو، راسیو، ماریو د فیوری و همچنین کپی‌هایی از لئوناردو داوینچی، رافائل، ورونز، روبنس، تیتیان و همچنین آثار هنرمندان ویلنیوس پرانتیشکوس اسموگلویچیوس، سیموناس چوکوسک بود. و وینسنت Dmachauskas و دیگران. بخشی از مجموعه Boliaslavas Ruseckas را می توان به عنوان بخشی از نمایشگاه در یک اتاق نمایشگاه ویژه مشاهده کرد.

نمایشگاه در گالری هنر ملی ویلنیوس با یک برنامه آموزشی همراه خواهد بود: سخنرانی های عمومی توسط مورخان هنر، تورهایی با متصدیان نمایشگاه و راهنمایان موزه، فعالیت های آموزشی برای دانش آموزان، بزرگسالان، خانواده ها و سالمندان.

سازمان دهنده: گالری هنری ویلنیوس LNMA

متصدیان نمایشگاه: Aiste Bimbirite، Gabia Kasparavichute-Kaminskene، Dalia Tarandajte، Joana Vitkute

معماری: MOA

طراح: آلنا کانارسکایت

این پروژه توسط: وزارت فرهنگ جمهوری لیتوانی تامین مالی می شود

شریک اطلاعاتی: LRT Plus

حامی: بافنده

شرکا: کتابخانه Urublevskii آکادمی علوم لیتوانی، موزه ملی لیتوانی، موزه ملی کراکوف، آرشیو تاریخی دولتی لیتوانی، دکتر Jaunius Gumbis، M.K



دیدگاهتان را بنویسید

xxxpornfilm xxx 18 kiran pakistan real mother xxx sexkurzfilme yujzz com Finland Chudai Sax Com Vido pornzoq rujizz bfxxxhindi.net