به گفته این گروه غیرانتفاعی که علیه غول پوشاک ورزشی BC شکایت کرده و آن را به شستشوی محیطی متهم کرده است، دفتر رقابت کانادا در حال آغاز تحقیقات رسمی در مورد اقدامات زیست محیطی Lululemon است.
در اواخر هفته گذشته، اداره رقابت کانادا به Stand.earth اطلاع داد که به دنبال شکایتی که توسط یک گروه حقوق محیطزیست ارائه شده بود، به طور رسمی تحقیقاتی را در مورد Lululemon آغاز کرده است که ادعا میکرد این شرکت پوشاک مشتریان را در مورد تأثیرات خود بر محیطزیست گمراه میکند. بیانیه ونکوور این سازمان در بیانیه ای به سی بی سی نیوز گفت.
CBC News برای اظهار نظر با دفتر رقابت کانادا تماس گرفته است.
شکایت Stand.earth، که سازمان غیرانتفاعی اعلام کرد در فوریه ثبت شده است، میگوید کمپین پایداری Lululemon در سال 2020 Be Planet، که در آن شرکت گفته است برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای تلاش خواهد کرد، با گزارش تأثیر Lululemon برای سال 2022 در تضاد است. پیشرفت در جهت اهداف اقلیمی
گزارش تاثیر انتشار گازهای گلخانه ای این شرکت را نشان می دهد محدوده 3 – انتشار غیر مستقیم که در نتیجه فعالیت های شرکت، از جمله فعالیت های تولید شده توسط مشتریان با استفاده از محصولات آن، از تقریباً 471100 تن در سال 2020 به 847400 تن در سال 2022 افزایش یافته است. Lululemon در گزارش خود نوشت که این منطقه “نیاز به شتاب دارد.”
در سال 2020، این شرکت همچنین نوشت که “به سرمایه گذاری و مشارکت برای توسعه مواد پایدار که نشان دهنده رهبری ما در نوآوری محصول و کاهش اثرات زیست محیطی است، تمایل دارد.”
سال گذشته، لولولمون شراکت با استارتاپی که از نایلون و پلی استر بازیافتی لباس تولید می کند. اما گزارش Stand.earth اشاره می کند که بسیاری از شرکت ها محصولات همچنان از پلی استر یا نایلون ساخته می شوند که هر دو مواد مشتق شده از سوخت فسیلی هستند.
تاد پاگلیا، مدیر اجرایی Stand.earth در بیانیهای از شرکت گفت: «مشتریان Lululemon در سراسر جهان باید عواقب واقعی آلودگی آب و هوای خود را بدانند، نه نسخه دوستدار محیطزیست که محصولات خود را میفروشند.
Paglia قبلاً Lululemon را برای صرفهجویی نامیده بود، اصطلاحی که برای توصیف زمانی که شرکتها، دولتها یا افراد دیگران را در مورد اقدامات زیستمحیطی یا مزایای زیستمحیطی خود گمراه میکنند، استفاده میشود.
یک سخنگوی Lululemon قبلاً به CBC News گفته بود که این شرکت بر کمک به ایجاد صنعتی متمرکز است که “پایدارتر باشد و به اثرات جدی تغییرات آب و هوایی رسیدگی کند.”
این سخنگو افزود: این شرکت به برنامه کربن زدایی خود با هدف دستیابی به اهداف آب و هوایی تا سال 2030 و دستیابی به آلایندگی صفر تا سال 2050 متعهد است.
سخنگوی این شرکت نوشت: «ما تشخیص میدهیم که تأثیر اولیه ناشی از انتشار در زنجیره تأمین گستردهتر است.